گریتینگ تسمه در تسمه

گریتینگ تسمه در تسمه چیست و چه کاربردی دارد؟

گریتینگ تسمه در تسمه چیست؟ اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی می باشید که قصد دارید از گریتینگ برای موارد مختلف استفاده کنید، باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، چرا که گریتینگ های متنوع و گوناگونی چه از لحاظ جنس و چه از لحاظ ساختار در بازار وجود دارند،که هر کدام کاربری معینی دارند.

شما برای این که بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید باید اطلاعات کافی در مورد گریتینگ ها چه از لحاظ جنس چه از لحاظ ساخت و چه از نظر ساختار داشته باشید. گریتینگ ها از لحاظ ساختار به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از مهمترین و پرکاربردترین آنها گریتینگ تسمه در تسمه می باشد.

ما در این مقاله قرار است که به بررسی این نوع از گریتینگ بپردازیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گریتینگ چیست؟

بهتر است قبل از اینکه به بررسی گریتینگ تسمه در تسمه بپردازیم ابتدا بدانیم که گریتینگ چیست؟ چرا که دانستن اینکه گریتینگ چیست و چه کاربردی دارد می تواند به شما در شناخت بهتر انواع گریتینگ و مخصوصاً گریتینگ تسمه در تسمه کمک کند.

گریتینگ ها گونه ای از پوشش می باشند که شکل ظاهری آنها مشبک است، این محصول به مانند یک تور از تار و پود های طولی و عرضی تشکیل شده است. جنس گریتینگ چه فلزی باشد و یا غیر فلزی تفاوتی ندارد چرا که همه گریتینگ ها مقاوم هستند  و همین موضوع باعث شده است که از این محصول در صنایع گوناگون استفاده شود.

معمولاً گریتینگ ها در انواع مختلفی مانند تسمه در میلگرد، تسمه در نیم تسمه، تسمه در چهار پهلو و تسمه در تسمه ساخته میشود که ما قرار است به صورت اختصاصی در ادامه به بررسی این نوع از گریتینگ بپردازیم، پس همچنان ما را همراهی نمایید.

گریتینگ تسمه در تسمه چیست؟

شاید یکی از سوالات پر تکرار برای کاربرانی که قصد استفاده از گریتینگ را دارند، این است که گریتینگ تسمه در تسمه چیست؟ زمانی که قصد داریم گریتینگ را بر اساس ساختار دسته بندی کنیم یکی از دسته های مهم گریتینگ از نظر ساختار می باشد، که بسیار پرکاربرد و مهم است.

برای درک بهتر مفهوم این نوع از گریتینگ می توانید به تعریف گریتینگ در قسمت قبلی مراجعه نمایید.

این گریتینگ ویژگی هایی دارد که باعث شده در بخش های مختلف صنعت مورد استفاده قرار بگیرد و از محبوبیت بسیار بالایی نیز برخورد باشد.

این نوع از گریتینگ از ترکیب تسمه های فولادی در عرض و طول تشکیل می شود و به همین دلیل به آن گریتینگ تسمه در تسمه میگویند. گریتینگ تسمه در تسمه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

این نوع گریتینگ در میان صنعتگران محبوبیت ویژه‌ای دارد، معمولا از گریتینگ تسمه در تسمه به دلیل مقاومت بالایی که دارد در رمپ پارکینگ و در فضاهای مشابه آن استفاده می شود. استفاده از این گریتینگ به شما این اطمینان را می دهد که نگرانی از بابت عبور و مرور بر روی آن نداشته باشید.

نکته مهمی که در مورد استفاده از گریتینگ های تسمه در تسمه باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً برای جلوه بصری بهتر و به دلیل پوشش هایی مانند گالوانیزه گرم، و رنگ از این نوع گریتینگ استفاده می شود، که باعث افزایش زیبایی و مقاومت آن در محیط های مختلف نیز میشود.

در مورد ساختار این گریتینگ باید بگوییم که به صورت کلی گریتینگ از دو جز اصلی تشکیل می شود جزء اول تسمه می باشد یعنی در همه انواع گریتینگ تسمه وجود دارد به غیر از جزء اول جزء دوم یا رابط نیز برای به وجود آمدن گریتینگ نیاز است.

در گریتینگ تسمه در تسمه هم جزء اول و هم جزء دوم تسمه می باشند، که همین موضوع باعث استحکام و دوام بالای گریتینگ های تسمه در تسمه میشود.

نتیجه گیری

برای نتیجه‌گیری می‌توانیم بگوییم که یکی از بهترین و رایج ترین نوع گریتینگ گریتینگ تسمه در تسمه می باشد، در این نوع از گریتینگ هر دو  عنصر اصلی و رابطه هر دو تسمه می باشند.

اتصال تسمه های طولی و عرضی که به صورت عمود بر یکدیگر قرار می گیرند به وسیله جوشکاری انجام می‌شود و شبکه‌های مستحکم گریتینگ را به وجود می آورند، که قادر به تحمل بار می باشند. امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد گریتینگ و مشخصاً گریتینگ تسمه در تسمه به دست آورده باشید.

منبع : ویکی پدیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *