گریتینگ گالوانیزه

گریتینگ تسمه فولادی ST37 که پس از ساخت آبکاری روی شود را گریتینگ گالوانیزه می نامند. این نوع گریتینگ به دو روش جوش Co2 و الکتروفورج تولید می گردد.

گریتینگ به روش های دستی سنتی ، نیمه اتوماتیک جوشکاری Co2 و تمام اتوماتیک الکتروفورج قابل تولید می باشد.

 

با فرآیند گالوانیزه گرم گریتینگ در مقابل خوردگی ، رطوبت و زنگ زدگی به سطح مقاومت بالایی می رسد. قطعات تولیدی شرکت ام پیکو منطبق بر استاندارد بوده و ضمانت می گردد.

فرآیند گالوانیزه به روش غوطه وری گرم بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد.
مهم‌ترین دلیل مقاومت روی به تجزیه ، ماهیت مقاومت ذاتی آن می‌باشد. در روش گالوانیزاسیون گرم قطعه مورد نظر در وان مذاب با دمای ۴۶۰ درجه غوطه ور می‌گردد.

پس از خروج قطعه روی با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌کند. این فرآیند فلز را نسبت به زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم می‌نماید.

بست استاندارد گریتینگ

جهت مهار نمودن شبکه های گالوانیزه شده از بست استاندارد گریتینگ استفاده می گردد. اگر محل قرارگیری شبکه بصورت دور نبشی باشد ، استفاده از بست مفید است . اما اگر محل قرارگیری بر روی مقاطع و تیر باشد ، بکارگیری بست گریتینگ الزامی و حیاتی است.

بهای تمام شده

قیمت گریتینگ گالوانیزه بسیار مناسب و رقابتی است. این پوشش هم تراز با گریتینگ کامپوزیت و ارزانتر از گریتینگ استیل می باشد. در محیط غیر رطوبت و خوردگی کم ، این نوع گریل از بهترین گزینه ها می باشند.

کیفیت آبکاری در گریتینگ

مهم ترین پارامتر در کیفیت گریتینگ ، کیفیت گالوانیزه گرم می باشد. آبکاری باید بصورتی باشد که ضخامت روی بر روی فولاد مطابق با مقادیر مشخص شده در استاندارد ASTM A123 گردد. ضخامت فلز روی پس از فرآیند گالوانیزه بر روی تسمه های گریتینگ توسط ابزاری بنام الکومتر سنجیده می شود.

برشکاری گریتینگ پس از گالوانیزاسیون

در مواردی که برشکاری در محل پروژه نیاز است ، استفاده از گریتینگ کامپوزیت یا گریتینگ استیل پبشنهاد می گردد. یکی از معایب گریتینگ های فلزی عدم امکان برشکاری پس از گالوانیزاسیون می باشد. در صورت ایجاد برش در سطح تسمه ها ، زنگ زدگی و خوردگی از همان منطقه اتفاق می افتد.

گریل گالوانیزه ایران خودرو