گریتینگ ترنچ و کانال

گریتینگ ترنچ و کانال + چند نکته مهم در ساخت گریتینگ

گریتینگ ترنچ و کانال چیست؟ گریتینگ یک محصول  مشبک و توری می باشد که از تار و پود های طولی و عرضی متشکل است. در بیشتر موارد جنس گریتینگ از فلز می باشد و در بعضی از مواقع نیز شاهد گریتینگ هایی از جنس پلاستیک هستیم.

گریتینگ ها با توجه به اینکه این خاصیت را دارند که نور و هوا را از خود عبور دهند در مکان ها و محل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال از گریتینگ در صنایع و موارد مختلفی مانند ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی، صنایع و سکوهای نفتی و شهرسازی استفاده می شود.

یکی از استفاده های گریتینگ در شهرسازی استفاده از این محصول برای پوشش کانال ها می باشد. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی گریتینگ ترنچ و کانال بپردازیم.پس اگر شما نیز تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه  را دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

گریتینگ ترنچ و کانال چیست؟

 

معمولاً به گریتینگ هایی که برای نصب بر روی ترنچ ها و روی کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند، گریتینگ ترنچ و کانال میگویند. این نوع از گریتینگ دارای مصرف بالایی می باشند.در بیشتر مواقع گریتینگ های روی کانال را از نوع تسمه در میلگرد یا تسمه در نیم تسمه می سازند.

نصب گریتینگ های روی کانال معمولاً به دو روش امکان پذیر می باشد در روش اول دو طرف کانال نبشی میگذارند که بعد از ساخت گریتینگ روی کانال و داخل نبشی ها قرار می گیرد. نکته مهمی که در هنگام نصب گیریتینگ ترنچ و کانال در این روش باید بدانید این است که در این روش اندازه و ارتفاع تسمه باید با ارتفاع داخلی بال نبشی یکسان باشد.

روش دوم نصب گریتینگ پرنچ و کانال به این صورت است که نبشی را در کانال کار نمیگذارند. به همین دلیل دو طرف گریتینگ را با نبشی پوشش می دهند تا بال نبشی روی کناره های کانال قرار گرفته و کانال را پوشش دهد.

چند نکته مهم در ساخت گریتینگ ترنچ و کانال

 

یکی از نکات مهم در هنگام سفارش و ساخت گریتینگ های ترنچ و کانال توجه به میزان بارگذاری گریتینگ می باشد.

ممکن است کانال مد نظر محل عبور لیفتراک و ماشین آلات سنگین باشد، که در هنگام ساخت باید به نوع کاربری دقت کنید، معمولاً گریتینگ های روی کانال هم به صورت یک نفره و هم به صورت ماشین رو تولید می شوند. ساخت گریتینگ های ترنج و کانال به سفارش مشتری بستگی دارد.

یکی از کاربردهای عمومی گریتینگ ترنچ و کانال برای مناطق مسکونی و شهری می باشد. از گریتینگ کانال میتوان برای مکان های مختلف شهری استفاده کرد. برای مثال می توان از گریتینگ کانال برای سطوح مختلف مانند کانال های آب و فاضلاب استفاده کرد.

 

طریقه و روش ساخت این نوع گریتینگ

 

طریقه و روش ساخت این نوع گریتینگ ها به این صورت می باشد که اجازه ورود آب های سطحی جاری شده ناشی از باران را به داخل کانال می دهد. اما از ورود زباله ها و همچنین اجسام خارجی به داخل جلوگیری می کند. به شکل عمومی برای محافظت از گریتینگ های دریچه کانال در برابر فرسایش و خوردگی از گالوانیزه گرم استفاده می شود.

این کار به این دلیل است که در صورت لزوم امکان داخل شدن به مجراهای که با گریتینگ پوشش داده شده اند وجود داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم در مورد طراحی گریتینگ کانال این است که این محصول باید برای بارهای ترافیکی تولید شود، چرا که وسایل نقلیه با وزن بالا از روی آن عبور می کنند.

مسائل دیگری که در هنگام طراحی گریتینگ ترنچ و کانال باید به آن توجه داشت این است که این گریتینگ ها باید آجدار و زیبا باشند.

مهمترین کاربردهای گریتینگ و کانال

در قسمت های قبل این مقاله به بررسی چند مورد استفاده از گریتینگ ترنچ و کانال پرداختیم. اما به شکل کلی از گریتینگ کانال برای آب های سطحی فاضلاب پوشش محوطه پارکینگ و رمپ، کانال های شهری و روستایی، پوشش جوی های آب، کانال های فاضلاب، آشپزخانه های صنعتی و خانگی، رستوران ها، کفشور استخر و جکوزی و سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

امیدواریم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد گریتینگ ترنچ و کانال به دست آورده باشید.

 

منبع : ویکی پدیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *