روش های ساخت گریتینگ

روش های ساخت گریتینگ + معرفی 2 روش پرکاربرد

روش های ساخت گریتینگ چگونه است؟ زمان زیادی از شناخت گریتینگ در کشور ایران توسط مردم و مصرف کنندگان نمیگذرد، اما در همین زمان کم این محصول توانسته است، جایگاه ویژه ای در بین مصرف کنندگان باز کند و در موارد مختلفی از گریتینگ استفاده شود. یکی از دلایل عمده استفاده از گریتینگ این است که این محصول دارای تنوع بسیار بالایی می باشد.

تنوع گریتینگ  معمولا از لحاظ ساختار را از لحاظ جنس به کار رفته برای ساخت آن ها می باشد. هرچند یکی از نکات مهم که باعث تمایز و تفاوت گریتینگ ها از یکدیگر می شود روش های ساخت گریتینگ می باشد، معمولاً روش های ساخت گریتینگ دو روش هستند، که هر کدام دارای معایب و مزایای منحصر به فرد خود می باشند.

ما در این مقاله قرار است که به بررسی روش های ساخت و تولید گریتینگ بپردازیم.پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گریتینگ چیست؟

در این قسمت از مقاله لازم دانستیم، که قبل از اینکه به بررسی روش های ساخت گریتینگ بپردازیم ابتدا بدانیم که گریتینگ چیست؟

گریتینگ یک محصول مشبک می باشد که به راحتی نور و هوا را از خود عبور می دهد.در مورد ساختار کلی این محصول باید بگوییم که گریتینگ از تار و پود های طولی و عرضی تشکیل می‌شود و این قابلیت را دارد که هوا و نور را به راحتی از خود عبور دهد. بیشتر گریتینگ ها دارای دوام و مقاومت بالایی هستند  که همین موضوع باعث می شود این محصول یک محصول پر طرفدار باشد. از گریتینگ در مکان ها و صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، شهر سازی و صنایع پتروشیمی استفاده می شود.

بررسی روش های ساخت و تولید گریتینگ

همانگونه که در قسمت های ابتدایی مقاله به آن اشاره کردیم معمولاً  ساخت گریتینگ به دو صورت انجام میشود یعنی شرکت های سازنده به صورت عمده از دو روش برای ساخت تولید گریتینگ استفاده می‌کنند.

روش اول روش جوشکاری و روش دوم روش الکتروفورج  باید توجه داشته باشید که روش الکتروفورج همان جوشکاری مقاومتی می باشد.

روش ساخت گریتینگ با جوش CO2

اولین روش  از روش های ساخت گریتینگ ساخت و تولید با جوش CO2 می باشد. در این روش فردی با تجربه همه مراحل تولید از جمله برش تسمه ها، مونتاژ  و جوشکاری را با جوش co۲ و به وسیله ماشین های مجهز انجام می دهد.

باید توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم در مورد تولید گریتینگ با این روش این است که جوش ها باید کیفیت بالایی داشته باشند به همین دلیل برای ساخت گریتینگ با این روش باید از افراد حرفه‌ای استفاده کرد.

ساخت گریتینگ به روش الکتروفورج

نسبت به روش ساخت گریتینگ با جوش روش به روز تری می باشد. در این روش ساختار گریتینگ توسط جریان برق و شوکی که به آن وارد می شود در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به صورت همزمان ذوب می شوند. این کار باعث می‌شود که شبکه‌های گریتینگ به وجود بیایند.

در این نوع گریتینگ به جای پانچ کردن تسمه، قرارگیری چهار پهلو یا میلگرد در شیار های ایجاد شده و جوشکاری آنها به صورت دستی،سازنده  توسط دستگاه اقدام به جوش مقاومتی میکند. توجه داشته باشید که در این روش چهار پهلو بر روی تسمه قرار می‌گیرد و با آمپر بالا تسمه و چهارپهلو در یکدیگر فورج میشوند.

انواع گریتینگ از لحاظ جنس

علاوه بر اینکه گریتینگ ها از لحاظ  روش ساخت با یکدیگر متفاوت می باشند از لحاظ جنس یا متریال مصرفی نیز  با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

گریتینگ ها بر اساس جنس به چند نوع تقسیم می شوند، که مهمترین آنها عبارتند از: گریتینگ فایبرگلاس و کامپوزیت، گریتینگ آلومینیومی، گریتینگ چدنی، گریتینگ گالوانیزه و گریتینگ استیل، باید توجه داشته باشید که هر یک از این گریتینگ ها دارای معایب و مزایای منحصر به فرد خود می باشند.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی روش‌های ساخت گریتینگ پرداختیم. در این مورد باید بگوییم که ساخت گریتینگ معمولاً یا در محل پروژه مد نظر انجام میگیرد و یا از قبل سفارش میدهند و توسط شرکت ها و کارخانه های تولید گریتینگ ایجاد میگردد.

در مواقعی که گریتینگ در محل کار ایجاد میگردد معمولا از روش جوش CO2 استفاده می شود و در مواقعی که گریتینگ را سفارش میدهند معمولاً از روش الکتروفورج استفاده می شود.

هرچند که ممکن است برخی از گریتینگ های سفارش دهنده نیز به روش جوشCO2 ایجاد میگردد. امیدوارم که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی در مورد گریتینگ و روش های ساخت گریتینگ کسب کنید. شما میتوانید جهت اطلاع از قیمت گریتینگ به سایت مشبک پردازان مراجعه فرمایید.

 

منبع : ویکی پدیا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *