محاسبه وزن گریتینگ

محاسبه وزن گریتینگ

 

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که آشنایی نسبی با گریتینگ دارید و یا قصد استفاده از آن را دارید و یا حتی جز آن دسته از افرادی می باشید که قبلا از این محصول استفاده کرده اید حتماً می‌دانید که این محصولات ویژگی های بارز و خاص خود را دارند، هر یک از مصرف‌کنندگان بنا به دلایلی از گریتینگ استفاده می کنند، ولی یکی از ویژگی های بارز گریتینگ وزن سبک این محصول نسبت به محصولات مشابه  یکی از بهترین ویژگی های گریتینگ ها است، ولی اینکه چگونه میتوانیم وزن گریتینگ را مصاحبه کنیم موضوعی است که برای خیلی از مصرف کنندگان مهم و حیاتی می باشد. ما در این مقاله به بررسی نحوه محاسبه وزن گریتینگ می‌پردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

گریتینگ و انواع آن

 

برای اینکه بهتر متوجه چگونگی محاسبه وزن گریتینگ شوید بهتر است که بدانید گریتینگ چیست و از انواع گریتینگ مطلع شویم، چرا که انواع گریتینگ رابطه مستقیم با وزن گریتینگ دارد.

 

گریتینگ یک محصول مشبک یا توری مانند می باشد که نور و هوا را به سادگی از خود عبور می دهد. به همین دلیل و با توجه به همین ویژگی ها این محصول یکی از محصولات پر طرفدار و پر مصرف می باشد. گریتینگ با توجه به نوع ساخت و متریال مصرفی برای ساخت به انواع مختلفی تقسیم می شود گریتینگ از لحاظ جنس به انواع مختلفی مانند گریتینگ چدن، گریتینگ استیل، گریتینگ فولاد، گریتینگ پلاستیکی یا فایبرگلاس تقسیم می شوند که هر کدام وزن خاص و مشخصات خود را دارند.

 

اجزای گریتینگ

 

یکی از دلایل مهم در محاسبه وزن گریتینگ اجزایی آن می باشد، که به صورت معمول از چند جزء مهم که به اجزای گریتینگ معروف می باشند ساخته می شود. اولین مورد رابط می باشد.

 

رابط

 

از رابط به منظور جلوگیری از تغییر شکل هندسی شبکه استفاده می شود. باید به این موضوع واقف باشید که نحوه قرارگیری رابط و تسمه به این صورت می باشد. که این دو به صورت عمودی بر یکدیگر متصل می‌شوند. وظیفه رابط در گریتینگ تنها افزایش شکل ظاهری این وسیله می باشد و فاصله بین آنها در میزان مقاومت شبکه تاثیر گذار نمی باشد.

محاسبه وزن گریتینگ

نگهدارنده

 

نگهدارنده یکی دیگر از اجزای گریتینگ می باشد که وظیفه ثابت نگه داشتن تصمیم را بر عهده دارند. در مورد تاثیر گذاری نگهدارنده در شبکه باید بگویم که نگهدارنده هیچگونه تاثیری در توان باروری شبکه ندارد. معمولا نگهدارنده ها در شکل های مختلفی مانند تسمه این طرح و میلگرد وجود دارد.

 

چشمه یا مش بند

 

مش بند یا چشمه فاصله بین تسمه های باربر و رابط ها را تشکیل می دهد. به شکل کلی هر چقدر فاصله بین تسمه های باربر کمتر باشد استحکام شبکه نیز بیشتر می‌شود.

 

محاسبه وزن گریتینگ

 

همانگونه که در قسمت ابتدایی مقاله گفتیم دلیل استفاده از گریتینگ موارد زیادی می باشد. که مهمترین آنها مقرون به صرفه بودن و وزن سبک این محصولات می باشد. وزن گریتینگ ها به عوامل زیادی مانند نوع طراحی، نوع جنس و جزئیات فنی گریتینگ بستگی دارد. برای محاسبه وزن گریتینگ و میزان تحمل مقاومت و بار گسترده و متمرکز وارد بر آن می توان از نرم افزار های گوناگونی استفاده کرد. افراد متخصص در این زمینه می توانند به شما در مورد محاسبه وزن گریتینگ کمک کنند‌. ولی بهترین راه برای محاسبه وزن گریتینگ استفاده از نرم افزار محاسبه وزن می باشد. شما می توانید به سادگی گریتینگ مدنظر را با کمک مقدار داده های رابط بار بر و همچنین ضخامت کمی و غیره محاسبه کنید.

 

مزایای استفاده از گریتینگ

 

در قسمت‌های مختلف این مقاله ما در مورد مزایای گریتینگ صحبت کردیم و به بارزترین مزیت گریتینگ که همان وزن سبک آن می باشد اشاره کردیم، به جز این مورد استفاده از گریتینگ مزایای دیگری نیز دارد که مهمترین آنها قیمت مناسب نسبت به سایر متریال ها، مقاومت بالا و راحتی در عبور نور و هوا می باشد.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله در مورد بررسی نحوه محاسبه وزن گریتینگ اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم و گفتیم که یکی از بهترین راه های استفاده از دستگاه های مخصوص این کار می باشد و شما می توانید با وزن کردن یک گریتینگ مدنظر به صورت میانگین وزن گریتینگ مصرفی را به دست بیاورید.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله در سایت مشبک پردازان اطلاعات کافی در مورد نحوه محاسبه وزن گریتینگ به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *