قیمت انواع گریتینگ

قیمت انواع گریتینگ

 

گریتینگ یکی از محصولاتی می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد. از گریتینگ در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. این که از چه نوع گریتینگی در چه صنعت و یا چه کاری استفاده شود یک بحث تخصصی می باشد. ولی شما برای این که بدانید که برای انجام کار مورد نظر خود به چه نوع از گریتینگ نیاز دارید. باید اطلاعات کافی در مورد انواع گریتینگ و قیمت آنها را داشته باشید. چرا که قیمت قیمت انواع گریتینگ می تواند برای خیلی از افراد مهم و ضروری باشد. ما در این مقاله قرار است که بررسی قیمت انواع گریتینگ آنها بپردازیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

گریتینگ چیست؟

 

بهتر است قبل از اینکه به بررسی انواع گریتینگ و قیمت آنها بپردازیم ابتدا بدانیم گریتینگ چیست؟

گریتینگ یک صفحه مشبک می باشد که معمولاً در دو نوع فلزی و غیرفلزی ساخته می شود. جنس گریتینگ معمولاً فولادی و یا کامپوزیت می باشد. اجزای آن بسته به نوع کاربرد و خواص خواسته شده، از میلگرد به عنوان رابط، تسمه به عنوان باربر و قاب به صورت شبکه های مستطیلی مربعی و مثلثی تشکیل می شود. این محصول از مقاومت بالایی برخوردار می باشد. به همین دلیل در بسیاری از موارد از آن استفاده می شود. در کل می توانیم بگوییم که گریتینگ یا درپوش یا  یک صفحه مشبک و توری مانند است که تار و پودهای آن به صورت طولی و عرضی در هم تنیده شده‌اند. و به دلیل همین مشبک بودن می توانند به راحتی نور و هوا را از خود عبور دهند.

 

انواع گریتینگ

 

در موضوع قیمت انواع گریتینگ آنها باید بدانید گریتینگ از چند لحاظ تقسیم بندی می شود. معمولاً گریتینگ از لحاظ متریال مصرفی که برای ساخته شدن استفاده می شود. یا در واقع جنس گریتینگ، ساختار گریتینگ و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می شود.

 

انواع گریتینگ و قیمت آنها بر اساس جنس

 

گریتینگ آلومینیومی

 

این نوع از گریتینگ دارای مقاومت بالایی می باشد. همانگونه که از نام این نوع گریتینگ مشخص است جنس اصلی آن آلومینیومی می باشد. چون آلومینیوم ذاتاً یک فلز سبک و کم حجم می باشد. محصولات و یا گریتینگ های تولید شده با این متریال یک گریتینگ مقاوم و سبک می باشد.

 

گریتینگ فایبرگلاس یا کامپوزیت

 

گریتینگ فایبرگلاس یکی دیگر از انواع گریتینگ می باشد که علاوه بر مقاومت بالا و وزن سبکی که دارد از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد. مقاومت بالا نسبت به گرما، سرما و فشار و حتی مقاومت در برابر اسید از ویژگی های بارز این نوع از گریتینگ می باشد.

 

گریتینگ چدنی

 

گریتینگ چدن یکی دیگر از انواع گریتینگ می باشد که از چدن داکتیل تولید می شود. در واقع این نوع از گریتینگ نوع مناسبی برای استفاده در فضاهای با تردد بالای خودرو و یا پیست  های اسب سواری می باشد. قیمت این نوع گریتینگ معمولاً از سایر گریتینگ ها بیشتر می باشد.

قیمت انواع گریتینگ

دیگر انواع گریتینگ از نظر جنس

 

از دیگر انواع گریتینگ از نظر جنس میتوان به گریتینگ استیل و گریتینگ گالوانیزه اشاره کرد.

 

انواع گریتینگ بر اساس ساختار

 

گریتینگ از لحاظ ساختار به چند دسته تقسیم می شوند این چند دسته عبارتند از:

گریتینگ از نوع تسمه در تسمه، گریتینگ از نوع تسمه در نیم تسمه،گریتینگ نوع تسمه در چهار پهلو و گریتینگ از نوع تسمه در میلگرد.

توجه داشته باشید که قیمت این نوع از گریتینگ ها با توجه به متریال مصرفی و اندازه آن مشخص می شود. برای اطلاع و مشاوره از قیمت انواع گریتینگ به کارشناسان مشبک پردازان تماس حاصل فرمایید.

 

 

انواع گریتینگ و قیمت آنها از نظر شکل ظاهری

 

در مورد قیمت انواع گریتینگ آنها بهتر است که انواع گریتینگ را از نظر شکل ظاهری نیز مورد بررسی قرار دهیم. گریتینگ ها از نظر ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند این سه بسته عبارتند از:

 

گریتینگ مشبک

 

این نوع از گریتینگ گریتینگ هایی هستند که سوراخ های روی آن به صورت مربع و مستطیل هستند.

 

گریتینگ پانچ

 

معمولاً به گریتینگ هایی که سوراخ های آن به صورت دایره ای و یا مربعی بر روی محصول پانچ می شوند گریتینگ پانچ می گویند.

 

گریتینگ  اسلات

 

به گریتینگ هایی که سوراخ های آن به صورت موازی بر روی محصول قرار می‌گیرند گریتینگ اسلات گفته می شود.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله به بررسی انواع گریتینگ و قیمت آنها پرداختیم. به عنوان نتیجه گیری باید بگوییم که قیمت گریتینگ به عوامل مختلفی مانند جنس گریتینگ ساختار گریتینگ و حتی شکل ظاهری گریتینگ  و قیمت متریال آن بستگی دارد. شما می توانید برای استعلام قیمت انواع گریتینگ و مشاوره درباره این محصول با کارشناسان ما در مجتمع تولیدی صنعتی ام پیکو (مشبک پردازان) تماس حاصل فرمایید. امیدواریم که شما با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد انواع گریتینگ و قیمت آنها به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *