گریتینگ مضرس

گریتینگ مضرس

 

چند وقتی است که محصولات گریتینگ جای خود را در بین مصرف کنندگان باز کرده اند. یکی از دلایل محبوبیت گریتینگ کاربرد بسیار بالای آن می باشد. از گریتینگ در موارد مختلفی مانند ساختمان سازی و شهرسازی و به شکل کلی در صنایع و مکان های مختلفی   استفاده می شود.

گریتینگ ها با توجه به نوع نیاز مشتری ها در انواع مختلفی از لحاظ ساختاری و با توجه به متریال مصرفی ساخته و روانه بازار می شوند. یکی از انواع مختلف گریتینگ ها گریتینگ مضرس می باشد. که ما قرار است در این مقاله این نوع از گریتینگ را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما هم مایل به داشتن اطلاعات در مورد این نوع از گریتینگ هستید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

گریتینگ چیست؟

 

برای اینکه بهتر متوجه گریتینگ مضرس و کاربرد آن شویم، ابتدا باید بدانیم که گریتینگ چیست؟ گریتینگ یا همان درپوش یک محصول مشبک شکل می باشد که نور و هوا را به راحتی از خود عبور می دهد. این محصول مانند توری از تار و پود های عرضی و طولی و در شکل های مختلف تولید می شود.

مقاومت و توان بالای این محصول باعث شده است که در موارد مختلف صنعتی و تجاری از این محصول استفاده شود. انواع گریتینگ به صورت کلی از لحاظ ظاهری به سه دسته اصلی اسلات، مشبک و پانچ تقسیم می شود.

 

گریتینگ نوع اسلات

 

به گریتینگ های که حفره های آنها به صورت نرده های موازی می باشند. در اصطلاح به آنها گریتینگ نوع اسلات می گویند.

 

گریتینگ نوع مشبک

 

به گونه‌ای از گریتینگ ها که دارای سوراخ های مستطیل یا مربع هستند گریتینگ نوع مشبک گویند. معمولاً در بیشتر موارد گریتینگ مضرس به این شکل تولید می شوند.

 

گریتینگ نوع پانچ

 

به گریتینگ هایی که سوراخ های دایره ای و یا مربع بر روی آن پانچ گردیده گریتینگ نوع پارچه گویند.

 

انواع گریتینگ از لحاظ جنس

 

یکی دیگر از مواردی که میتوان با آن گریتینگ ها را به انواع مختلفی تقسیم کرد. جنس و یا متریالی می باشد که گریتینگ ها با آن تولید می شوند. معمولا از نظر متریال مصرفی گریتینگ ها به چند دسته گریتینگ کامپوزیت،گریتینگ استیل، گریتینگ چدن،گریتینگ فولادی و گریتینگ فولاد ضد زنگ تقسیم می شوند.

 

 

در قسمت قبلی مقاله به بررسی انواع گریتینگ از لحاظ شکل ظاهری و متریال مصرفی پرداختیم اما گریتینگ ها از لحاظ کارایی نیز به  انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که گریتینگ مضرس یکی از آنها می باشد.

گریتینگ مضرس چیست؟

گریتینگ مضرس

گریتینگ مضرس یک نوع از گریتینگ ها می باشد که بنا به دلایل استفاده آن را به صورت آجدار می سازند. باید بگوییم که گریتینگ مضرس در اصل یک نوع از گریتینگ  با متریال خاص و شکل خاص نمی باشد. و دلیل این نامگذاری این است که ظاهر این نوع گریتینگ با سایر متفاوت می باشد. و تفاوت آن وجود دندانه و یا آج بر روی سطح آن می باشد.

در واقع هر نوع گریتینگ  که به صورت آجدار و یا دندانه دار تولید شود به آن گریتینگ مضرس می گویند. گریتینگ مضرس را می‌توان به وسیله مواد مختلف و متریال های گوناگون تولید نمود. معمولاً از این نوع گریتینگ در مکان هایی که امکان لیز خوردن و لغزندگی باشد استفاده می شود.

معمولاً در مکان هایی که از روغن استفاده می شود. و یا در مکان های سرپوشیده و دارای رطوبت که امکان یخ زدن آب و لغزندگی بالا می باشد. از این محصولات بیشتر استفاده می شود. این محصولات به دلیل دندانه دار بودن و یا آجدار بودن سطح شان مانع از لغزندگی و ایجاد خطرات و حوادث جزئی و کلی می شوند.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله از گریتینگ مضرس سخن گفتیم. اگر بخواهیم به شکل کلی بگوییم که گریتینگ مضرس چیست؟ باید بگوییم که گریتینگ مضرس یک نوع از گریتینگ می باشد. که بر روی سطح آن آج و یا دندانه هایی وجود دارد. که مانع از لغزندگی و لیز خوردن افراد و یا ماشین ها در مکان‌هایی که امکان لغزندگی آنها بالا است می شوند. امیدواریم که این مقاله توانسته باشد که اطلاعات کافی در مورد گریتینگ و مخصوصاً گریتینگ مضرس در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *