کاربرد گریتینگ در شهرداری ها

کاربرد گریتینگ در شهرداری ها

 

معمولاً شکل ظاهری گریتینگ ها به صورت یک شبکه توری مشبک می باشد. که معمولاً این محصولات به صورت فلزی و غیر فلزی ساخته می‌شود. نوع ساختار گریتینگ و دوام بالای آن و خیلی از ویژگی های دیگر  باعث شده است. که این محصول کاربرد زیادی در صنایع مختلف و البته کاربرد های فراوانی در شهرسازی و شهرداری ها نیز داشته باشد. ما در این مقاله قرار است که به بررسی کاربرد گریتینگ در شهرداری بپردازیم، پس تا پایان مقاله کاربرد گریتینگ در شهرداری ها با ما همراه باشید.

 

گریتینگ چیست؟

کاربرد گریتینگ در شهرداری ها

برای اینکه بهتر متوجه کاربرد گریتینگ در شهرداری ها شوید ابتدا بهتر است که بدانید گریتینگ چیست؟

گریتینگ یا درپوش یک سازه شبکه ای یا مشبک می باشد. که نور و هوا به راحتی از آن عبور می کنند. این محصول مانند یک توری از تار و پود های طولی و عرضی در شکل های گوناگون ساخته می شود. و مقاومت بالای آن باعث شده که گریتینگ گزینه مناسبی برای مصارف صنعتی، تجاری و شهرسازی باشد. حتی در مواردی از گریتینگ در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. در مورد ساختار گریتینگ باید بگویم که گریتینگ از چند قسمت اصلی تسمه باربر، رابط، نگهدارنده و چشمه تشکیل شده است.

 

کاربرد گریتینگ در صنعت

 

امروزه به خاطر وجود ذخایر نفتی فراوان در کشور و  ساخت تجهیزات پالایش و تولید فرآورده های نفتی همه این موارد باعث شده اند. که این حوزه سهم حداکثری گریتینگ کشور را به خود اختصاص دهد. همچنین از گریتینگ در سکوهای نفتی در آب های شور صنایع شیمیایی و غذایی کشتی سازی دریچه های فاضلاب، کانال ها، کابل های برق و دیتا و گریتینگ های زیرپایی استفاده می شود.

 

کاربرد گریتینگ در صنعت ساختمان سازی

 

ساختمان سازی یکی دیگر از صنایع می باشد که از گریتینگ در آن استفاده می شود. از گریتینگ معمولاً در نمای ساختمان و برای احداث پله های اضطراری استفاده می شود. با توجه به اینکه گریتینگ انواع مختلفی مانند کامپوزیت و گالوانیزه دارد با توجه به درخواست کارفرما و نیاز معماران از هر کدام از گریتینگ های مد نظر استفاده می شود.

 

انواع گریتینگ

 

 

باید بدانید که گریتینگ از نظر شکل ظاهری به سه دسته کلی تقسیم می شود. این سه دسته عبارتند از:

 

گریتینگ پانچ

 

در اصطلاح به گریتینگ های که سوراخ های مربع یا دایره ای شکل روی آنها پانچ گردیده گریتینگ پانچ گویند.

 

گریتینگ مشبک

 

این گریتینگ ها محصولی می باشند که سوراخ های آنها به شکل مربع و مستطیل است.

گریتینگ اسلات

 

به سازه هایی که حفره های آنها به صورت نرده ای و موازی می باشند. گریتینگ اسلات می گویند.

 

موارد انواعی گریتینگ از لحاظ ظاهری بودند. ولی گریتینگ ها از نظر جنس نیز به چند دسته تقسیم می شوند. که از مهم‌ترین آنها می‌توان به:

 

آلومینیوم، کامپوزیت، استیل، چدن و فلزی اشاره کرد. در بحث کاربرد گریتینگ در شهرداری ها باید بگوییم که از بین این موارد از سه نوع چدن، فلزی و استیل بیشترین استفاده صورت می گیرد.

 

کاربرد گریتینگ در شهرداری ها

 

کاربرد گریتینگ در شهرداری ها

همانگونه که در ابتدای این مقاله گفتیم از گریتینگ در موارد مختلفی استفاده می شود. یکی از مهمترین این موارد استفاده در معقوله شهرسازی و شهرداری می باشد. اما اینکه کاربرد گریتینگ در شهرداری ها چیست؟ باید بگوییم که  شهرداری ها با توجه به مزایایی مانند: مقاومت بالا در برابر خوردگی،عدم نیاز به نظافت و نگهداری, نصب آسان و کم هزینه، مقاومت بالا در شرایط بد آب و هوایی بدون نیاز به رنگ آمیزی، ضد لغزش و ایمن بودن و خیلی دیگر از مزایا که گریتینگ ها دارند.

از آن  در موارد مختلفی همچون دریچه های فاضلاب های شهری، محافظ پنجره ی ساختمان ها و ادارات دولتی،راه پله های ساختمان های مسکونی و تجاری، معابر و پل ها،آب نما و نورپردازی میدان ها و پارک های تفریحی ساخت تابلو و بیلبورد های اطلاع رسانی و تبلیغاتی و پارکینگ های طبقاتی و درپوش جدول بندی خیابان ها از مهمترین کاربرد گریتینگ در شهرداری ها می باشد.

 

سخن پایانی

 

ما در این مقاله در سایت مشبک پردازان در مورد گریتینگ و البته کاربرد گریتینگ در شهرداری ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. و به این نتیجه رسیدیم که از گریتینگ در امور شهری استفاده های زیادی می شود. امیدواریم که شما با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در این مورد به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *