بست گریتینگ چیست؟!

بست گریتینگ چیست؟!

در مقاله بست گریتینگ چیست؟! از سایت مشبک پردازان قصد داریم شما با یکی از مهم‌ترین لوازمی که در صنعت گریتینگ مورد استفاده قرار می‌‎گیرد بیشتر آشنا کنیم . کملپ یا بست گریتینگ یکی از پرکاربردترین وسیله‌ها در صنعت گریتینگ بوده و استفاده از آن مزایای زیادی دارد. و امکانات قابل توجهی را به سازه شما اضافه می‌‎کند که در این مقاله از سایت قصد داریم به صورت کامل به آن برپردازیم. پس اگر شما هم قصد دارید اطلاعات جامعی در خصوص کلمپ یا بست گریتینگ به دست بیاورید در ادامه این مقاله از سایت همراه ما باشید.

کلمپ یا بست گریتینگ چیست؟!

بست گریتینگ همانطور که از نامش پیداست یک بست بوده که گریتینگ را در محل نصبش محکم کرده و با استفاده از این بست دیگر نیازی به جوشکاری نیست. این بست از سه بخش بسیار مهم ابرویی، چنگکی و پیچ مهره‌ها تشکیل شده است و ساختار ساده ای دارد.

چرا از بست گریتینگ استفاده می‌‎شود؟

برای اینکه بتوان گریتینگ‌ها را نصب کرد به صورت کلی دو روش وجود دارد. این دو روش یکی به صورت جوشکاری و دیگری به صورت استفاده از بست گریتینگ یا کملپ است. در روش جوشکاری گریتینگ‌ها ثابت هستند. و در زمان بروز مشکل برای صفحه گریتینگ نیاز است. که جوش‌ها را بشکنید و این مورد کار شما را برای باز کردن گریتینگ بسیار سخت می‌‎کند. اما استفاده از بست گریتینگ این مشکل  را برای شما رفع و هموار می‌‎کند. بست‌های گریتینگ را می‌‎توان به راحتی باز و بست کرد و هر زمان که لازم باشد می‌‎توان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تعویض یا تعمیر آنها کرد. توجه داشته باشیدکه از روش جوشکاری برای مواردی استفاه می‌‎شود که قصد داشته باشیم یک حالت ثابت و با دوام را ایجاد کنیم.
همچنین در برخی از محل‌های نصب گریتینگ امکان جوشکاری وجود ندارد و نمی توان از دستگاه جوش استفاده کرد و یا گریتینگ را به درستی جوش داد. در این موارد نیز از کلمپ برای بستن گریتینگ استفاده می‌‎کنند. یکی دیگر از روش‌های بستن گریتینگ بتن ریزی است که از این مورد کمتر از سایر موارد استفاده می‌‎شود.

مزایای استفاده از بست گریتینگ یا کلمپ

استفاده از کلمپ علاوه بر مواردی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم مزایای دیگری نیز دارد که در در این بخش قصد داریم این مزایا را به شما عزیزان معرفی کنیم. مزایای استفاده از کلمپ شامل موارد زیر می‌‎شود:

  • نصب آسان کلمپ و گریتینگ‌ها
  • صرفه جویی در زمان نصب یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کلمپ است. معمولاً نصب گریتینگ به روش جوشکاری و بتن ریزی زمان زیادی را از پیمانکار و نصاب می‌‎گیرد این در حالی است که کلمپ این زمان را بسیار کم کرده و به راحتی و در سریع‌ترین زمان می‌‎توان آن را نصب کرد.
  • کم خطر بودن این روش از نصب یکی دیگر از موارد مهم و مزایای مهم استفاده از این نوع بست است. در روش‌های جوشکاری خطراتی برای نصاب وجود دارد که در این روش این خطرات وجود نخواهند داشت.
  • تعمیر و نگهداری آسان یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع بست برای گریتینگ‌ها است. استفاده از این نوع بست برای گریتینگ این امکان را به شما عزیزان می‌‎دهد که به آسانی گریتینگ را باز کرده و اقدام به تعمیر آن کنید و همین نکته نگهداری از آن را برای کاربران آسان‌تر می‌‎کند.
  • قیمت مناسب این نوع از بست برای شما نیز صرفه جویی در هزینه‌ها را به همراه خواهد داشت که یکی از مزایای مهم استفاده از کلمپ است. هزینه تمام شده بست گریتینگ بسیار کمتر از جوشکاری است.

کاربرد بست گریتینگ

از بست کلمپ برای موارد مختلفی استفاده می‌‎شود. خود گریتینگ‌ها نیز کاربرد‌های بسیار زیادی دارند اما استفاده از این نوع از بست برای گریتینگ‌ها در برخی موارد بسیار پر کاربرد بوده و در بیشتر این پروژه‌ها از کلمپ استفاده می‌‎شود. این کاربرد‌ها شامل موارد زیر می‌‎شود:

  • درپوش و پوشش کانال‌های سیستم انتقال آب و فاضلاب
  • کفی پله و راه پله‌های فرار ساختمان‌های بزرگ
  • ساختمان سازی و نمای ساختمان

جمع بندی
در این مقاله از سایت به بررسی اینکه بست گریتینگ چیست و چه کاربردی دارد پرداختیم و این مورد مهم را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دادیم. همچنین به مزایای استفاده از این روش به نسبت روش‌های دیگر کلمپ گریتینگ مثل روش جوشکاری و بتن ریزی پرداختیم. به صورت کلی استفاده از بست گریتینگ برای شما عزیزان کاملاً به صرفه و بهینه خواهد بود. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *