گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس

آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس

 

گالوانیزه یا بهتر بگوییم گریتینگ گالوانیزه  جزء محصولات پرکاربرد می باشند. به همین دلیل ما در مقاله آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس تصمیم داریم  که به بررسی این مورد و سایر محصولات مانند فنس، رابیتس و مش بپردازیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 

گریتینگ گالوانیزه

 

در بحث آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس ابتدا به بررسی گریتینگ گالوانیزه می پردازیم.گریتینگ کف پله و فلزی در انواع گوناگونی مانند دست ساز، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک که همان الکتروفورج  یا ماشینی می باشد تولید می شود. بعد از  از ساخت گریتینگ کف پله فلزی به منظور بالا بردن مقاومت گریتینگ در برابر خوردگی رطوبت و تاثیرات جوی و البته زیبا تر کردن ظاهر گریتینگ آن را به وسیله گالوانیزه گرم پوشش می دهند.

معمولا به این نوع گریتینگ، گریتینگ گالوانیزه می گویند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که آن را مطابق با استاندارد بین المللیASTM A123 گالوانیزه می کنند. این کار باعث می‌شود که ضخامت گریتینگ گالوانیزه از ۷۰ میلیون تا ۸۰ میکرون باشد.

 

توری مش یا توری جوش

 

این نوع توری که معمولاً با نام توری جوشی شناخته می‌شود به صورت شبکه ای تولید می شود. ساخت این محصول به این گونه می باشد. که طول و عرض به صورت نقطه جوش می شود. عمدتاً توری های جوشی از میلگرد تهیه می شوند. و در انواع محصولات پیش ساخته کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از دیگر کاربردهای تورهای مش یا همان جوش می‌توان به محافظت در برابر فرکانس‌های رادیویی اشاره کرد. برای مثال در مایکروویو و در انواع حصار کشی و ساخت سدهای بتنی و تهیه انواع لباسهای ورزشی و مدرن نیز از مشبک بافتنی استفاده می شود.

 

توری پرسی یا فنس

 

در ادامه مبحث آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس به بررسی فنس می پردازیم.

 

روش ساخت فنس یا توری پرسی از درهم تنیده شدن رشته های فولادی می باشد. این محصول کاربردهای فراوانی در مشاغل صنعتی دارند. این توری ها به شکل زیر با ابعاد ۲۲ تا ۵ متر و توری های درشت از ۲ تا ۶ سانتیمتر تهیه می شوند. نکته قابل توجه این است که در ساخت این توری ها ابتدا سیم های پرس و سپس موج دار شده و بعد توسط دستگاه در هم تنیده می‌شوند.

این توری ها از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و یکی از دلایل مقاومت بالای این توری ها گالوانیزه شدن آنها می باشد. دیگر ویژگی‌های این توری ها یا فنس می توان به مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی آن اشاره کرد. همچنین برای کسانی که دوست دارند وزن متریال مصرفی آنها کمتر باشد این تورها توری های مناسبی می باشند. چرا که این توری ها با وجود مقاومت بالایی که دارند از وزن کمتری نیز برخوردار هستند.

 

 

رابیتس چیست؟

آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس

 

در ادامه موضوع آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس در مورد رابیتس باید بگویم که به ورقه های فولادی مشبک که معمولاً از ورق گالوانیزه  تهیه می شوند رابیتس گویند ضخامت رابیتس معمولا 0/25تا0/5 می باشد.

رابیتس معمولاً با استفاده از محصول های گالوانیزه آرماتور بندی می شود. و به صورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می گردد. در فرآیند ساخت رابیتس ورق های گالوانیزه تحت کشش های ارزی و پرس قرار می گیرند.این ورق های فولادی توری مانند معمولاً به عنوان مواد پشتی برای گچ یا سیمان به کار می روند. با برش  این ورق ها در گچ کاری های زینتی صفحه‌ای گاز تزئینات و دکور های ساختمانی و عایق بندی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 

گریتینگ

 

در قسمت‌های قبلی موضوع  آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس در مورد گریتینگ گالوانیزه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دادیم. اما در این بخش قرار است که به بررسی گریتینگ به صورت کلی بپردازیم.

 

گریتینگ محصولی شبکه ای شکل و یا شبکه شبکه می باشد. که این توانایی را دارد که نور را به راحتی از خود عبور دهد. و همین ویژگی باعث شده است که از این محصول در مکان ها و صنایع مختلف استفاده شود. گریتینگ معمولاً در صنعت ساختمان سازی و شهرسازی استفاده می شود.

 

سخن آخر

 

در این مقاله اطلاعاتی در مورد آشنایی با گریتینگ گالوانیزه،فوم و مش، رابیتس و فنس در اختیار شما قرار دادیم. امیدوارم که با نگارش این مقاله توانسته باشیم که به شما در شناخت این محصولات کمک کرده باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *