گریتینگ نرده و حفاظ

گریتینگ نرده و حفاظ

با بالا رفتن اطلاعات مردم نسبت به محصول گریتینگ امروزه خیلی بیشتر از این محصول استفاده می شود. این محصول در صنایع گوناگون و البته شهرسازی کاربرد های زیاد و فراوانی دارد. از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر گرفته تا درپوش فاضلاب ها و یا پوشش روی جدول از این محصول استفاده می شود. استفاده از گریتینگ به عنوان نرده حفاظ یکی از کاربرد های این محصول می باشد. که ما در این مقاله قرار است که به بررسی کریتینگ نرده و حفاظ به صورت جداگانه بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

گریتینگ چیست؟

 

بهتر است قبل از اینکه به بررسی گریتینگ حفاظ و نرده بپردازیم ابتدا بدانیم که اصلاً گریتینگ چیست؟و اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما قرار بدهیم. گریتینگ در زبان انگلیسی معادل پنجره، شبکه و یا چهارچوب آهنی می باشد. که معنی دقیق تر آن پنجره و شبکه می باشد.گریتینگ یک  شبکه می باشد. که معمولا از جنس فولاد ساخته می شود و کاربردهای فراوانی در بخش های مختلف صنعتی و شهرسازی دارد.

امروزه این محصول طرفداران زیادی دارد. از ویژگی های بارز گریتینگ این است. که با وجود وزن کمی که دارد از ظرفیت و مقاومت بالایی برخوردار می باشد. گریتینگ از اجزا و قطعاتی تشکیل شده است که این اجزا عبارتند از تسمه باربر رابط و چشمه، این اجزا به گونه ای در کنار یکدیگر قرار گرفتند که علاوه بر بالا بردن مقاومت این محصول شکل پنجره و توری مانند آن به این محصول می بخشند.

 

گریتینگ نرده (نرده)

گریتینگ نرده و حفاظ

 

یکی از موارد بسیار کاربردی استفاده از گریتینگ ها بحث استفاده از این محصول به عنوان نرده های محوطه بیرون ساختمان های مسکونی و اداری می باشد. از دیگر موارد استفاده گریتینگ نرده و حفاظ می توان به نرده تراس و بالکن های منازل و دفاتر اداری اشاره کرد. استفاده از این محصول در مسئله ساخت و ساز دو ویژگی مهم و بارز دارد اول اینکه استفاده از محصول بسیار مقرون به صرفه می باشد. و از طرفی نصب این محصول کاری بسیار آسان است از طرفی هزینه نگهداری گریتینگ نرده و حفاظ بسیار پایین می باشد.

در مواقعی که از گریتینگ برای ساخت نرده استفاده میشود انعطاف پذیری آن را بسیار بالا میبرند. معمولاً گریتینگ نرده و حفاظ بار کمی را تحمل می‌کنند. و به همین دلیل برای ساخت گریتینگ نرده می توان از نوع سبک تر گریتینگ ها یا بهتر بگوییم از متریال های ضعیف تری استفاده کرد. چرا که بار وزنی که بایدتحمل کنند بسیار کم می باشد. باید توجه داشته باشید که گریتینگ به روش های مختلفی ساخته می شوند. مانند تسمه در تسمه، تسمه در میلگرد و تسمه در چهار پهلو، برای ساخت گریتینگ نرده و حفاظ بیشتر از گریتینگ تسمه در میلگرد استفاده می شود. معمولاً گریتینگ های تولیدی برای نرده و حفاظ از نوع گالوانیزه می باشد.

 

گریتینگ حفاظ (حفاظ)

 

یکی دیگر از کاربرد های بسیار بدیع و جالب توجه  گریتینگ استفاده به عنوان حفاظ می باشد. به منظور ساخت گریتینگ های حفاظ دو عامل زیبایی و استحکام در اولویت می باشند. یعنی گریتینگ های نرده و حفاظ باید علاوه بر زیبا بودن بسیار مستحکم نیز می باشند. استفاده از گریتینگ در معماری شهری و بهره بردن از آن در قسمت های مختلف ساختمان سازی باعث ایجاد دید جدیدتری نسبت به گریتینگ ها می شود.

توجه داشته باشید که بار و وزن وارده در گریتینگ نرده و حفاظ کمتر می باشد. پس برای گریتینگ های حفاظ میتوان از گریتینگ هایی استفاده کرد. که وزن کمتر و تحمل بار کمتری داشته باشند. برای مثال نمونه های تسمه در میلگرد و همچنین گریتینگ های تسمه در چهار پهلو  می توانند گزینه مناسبی برای گریتینگ نرده و حفاظ باشند. در مواقعی که از گریتینگ به منظور نرده و حفاظ استفاده می شود. این امکان وجود دارد که طراحی ها با اندازه و ابعاد مختلف و شکل های متفاوت طراحی شوند.

 

نتیجه گیری

 

ما در این مقاله به بررسی گریتینگ نرده و حفاظ پرداختیم. همانگونه که از نام این محصول پیداست این محصول برای حفاظت مکان هایی که باید دور از دسترسی باشند. و یا به عنوان محافظ برای تراس و بالکن استفاده می شود. با توجه به اینکه فشار کمتری بر روی این نوع از گریتینگ می باشد می توان از گریتینگ های نه چندان قوی نیز برای نرده و حفاظ استفاده کرد.

امیدواریم که با خواندن این مقاله درسایت مشبک پردازان اطلاعات کافی در مورد گریتینگ نرده و حفاظ به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *