فروش گریتینگ کامپوزیت / شرکت ام پیکو

گریتینگ الکتروفورج چیست؟

 

در مقاله گریتینگ الکتروفورج چیست؟ بایتدا باید گفت که با اینکه زمان زیادی از شناخت مردم نسبت به گریتینگ ها نمی گذارد. ولی این محصول توانسته است جای خود را در بین مصرف کنندگان باز کند. یکی از دلایل عمده این امر این است که این محصولات بسیار متنوع می باشند. تنوع این محصولات معمولاً از لحاظ ساختار و از لحاظ جنس به کار رفته برای ساخت آن ها می باشد. هر چند که در بعضی از مواقع سبک ساخت باعث می شود که نوع جدیدی از گریتینگ ها ساخته شود.

به عنوان مثال پانچ کردن قسمت های دایره ای بر روی گریتینگ باعث می شود که به گریتینگ تولیدی گریتینگ نوع پانچ گویند. یا در بعضی از مواقع ساخت گریتینگ با یک جوشکاری خاص. باعث به وجود آمدن یک نوع از گریتینگ به نام گریتینگ الکتروفورج می شود. ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی این نوع ازگریتینگ بپردازیم. پس اگر شما هم مایلید تا درمورد گریتینگ الکتروفورج اطلاعات کامل و مفیدی داشته باشیم تا پایان مقاله گریتینگ الکتروفورج چیست؟ ما را همراهی کنید.

 

گریتینگ

 

گریتینگ یک محصول به شکل مشبک یا توری می باشد. این محصول به راحتی می تواند نور و هوا را از خود عبور دهد. همانگونه که گفتیم این محصول توری می باشد. که ازتار و پود های عرضی و طولی تشکیل شده است. و قابلیت این را دارد که هوا و نور را به راحتی از خود عبور دهد. اکثر گریتینگ ها دارای مقاومت و دوام بالایی می باشند. که باعث شده این محصول یک محصول پر طرفدار باشد و در مکان ها و صنایع و صنعت های مختلفی مانند ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی و شهرسازی کاربرد دارد.

گریتینگ الکتروفورج چیست؟

گریتینگ الکتروفورج

 

شرکت های سازنده گریتینگ معمولا از دو روش برای ساخت و تولید گریتینگ استفاده می کنند. روش اول روش جوشکاری و روش دوم روش الکتروفورج که همان جوشکاری مقاومتی می باشد.

در واقع به گریتینگ های که با روش دوم یا همان جوشکاری مقاومتی تولید می شود. گریتینگ الکتروفورج می گویند. گریتینگ الکتروفورج نسبت به روش های دیگر به روزتر می باشد. در این روش ساختار گریتینگ توسط جریان برق و شوکی که به آن وارد می شود. در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و همزمان ذوب می شوند. همین کار موجب پدیداری شبکه گریتینگ می شود. به شکل کلی به گریتینگ فولادی که پوشش گالوانیزه گرم دارد گریتینگ الکتروفورج گویند. در این نوع گریتینگ به جای پانچ کردن تسمه و قرار گیری چهار پهلو یا میلگرد در شیار ایجاد می گردد. و جوشکاری آن به صورت دستی و توسط دستگاه جوش مقاومتی صورت می گیرد. در این روش چهار پهلو بر روی تسمه قرار می‌گیرد. و با آمپر بالا و فشار تسمه و چهارپهلو در یکدیگر فورج می شوند.

 

استفاده از گریتینگ الکتروفورج چه مزایایی دارد؟

 

اگر بخواهیم به شکل کلی بگوییم استفاده از همه گریتینگ ها نسبت به سایر محصولات مشابه  مزایای بیشتری دارند. ولی در میان گریتینگ ها استفاده از گریتینگ الکتروفورج مزایای مختص به خود را دارا می باشد.

همانگونه که در قسمت قبلی مقاله گفتیم گریتینگ الکتروفورج به وسیله جوشکاری مقاومتی یا همان الکتروفورج به منظور اتصال رابطه و باربرها در یک شبکه گریتینگ از دستگاه های خودکار الکترومکانیکی تولید می شوند. در این روش دستگاه الکتروفورج با ایجاد جریان بالای الکتریکی و فشار مکانیکی باعث می‌شود تا تسمه های باربر و رابطه‌های چهار پهلو در محل های اتصال به دمای ذوب نزدیک شوند. و همین دلیل موجب می‌شود که فشار مکانیکی دو قطعه کاملاً درهم ادقام شوند. و اتصال کاملاً یکنواخت صورت پذیرد.

از مزایای بارز گریتینگ های که با این روش تولید می شوند. نسبت به گریتینگ های که به روش دستی تولید می‌شوند می‌توان به وزن کمتر و مقاومت بیشتر این نوع از گریتینگ شاره کرد. شاید به همین دلیل باشد که استفاده از گریتینگ های الکتروفورج بسیار به صرفه تر می باشد. از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول استحکام بالا و وزن کم ترین نوع از نسبت به گریتینگ های دیگر می باشد.

 

 

نکته مهم در مورد گریتینگ های الکتروفورج

 

نکته مهمی که باید درمورد گریتینگ الکتروفورج چیست؟ بدانید این است که این نوع از گریتینگ بعد از تولید با پوشش گالوانیزه گرم کاری می‌شود. تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشد.

 

امیدوارم که با مطالعه این مقاله در سایت مشبک پردازان  اطلاعات کافی در مورد این محصول به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *