گریتینگ پلاستیکی

گریتینگ پلاستیکی

 

 

گریتینگ ها جزء محصولاتی می باشند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. از گریتینگ ها در موارد مختلفی مانند ساختمان سازی، شهرسازی و حتی صنایع غذایی و خیلی دیگر از موارد نیز استفاده می شود. گریتینگ ها نوعی از محصولات مشبک هستند که قادر به عبور نور و هوا می باشند. معمولاً گریتینگ ها با توجه به شکل ساخت و شکل ظاهر و البته متریال مصرفی به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برای مثال گریتینگ ها را با متریال های گوناگونی مانند چدن، استیل و فولاد می سازند. یکی از گونه های پرکاربرد و بسیار مقاوم گریتینگ پلاستیکی می باشند. که ما در این مقاله قرار است به بررسی این نوع از گریتینگ  بپردازیم.

اگر شما هم تمایل دارید که در مورد گریتینگ پلاستیکی اطلاعاتی داشته باشید این مقاله را از دست ندهید.

 

گریتینگ پلاستیکی چیست؟

گریتینگ پلاستیکی

 

گریتینگ پلاستیکی یکی از انواع مختلف گریتینگ ها می باشد که به مانند سایر گریتینگ ها دارای صفحات مشبک می باشد. از این محصول در بخش های مختلف صنعتی استفاده می شود. این نوع از گریتینگ به دلیل مقاومت بالا و همچنین داشتن استحکام زیاد در بین همه مصرف کنندگان یک گریتینگ محبوب می باشد. این محصول یکی از گریتینگ های مدرن به حساب می آید که متریال اصلی در ساخت آن برخلاف گریتینگ های فلزی پلاستیک می باشد. این نوع از گریتینگ به دلیل داشتن وزن کم و مقاومت بالا مناسب برای مکان های مختلفی مانند کف سالن کارخانجات و همچنین ساخت کفپوش بنادر و عرشه کشتی ها نردبان یا پلکان ها، مناسب برای روی کانال چاه آب و فاضلاب و البته محفظه آشغالگیر می باشند.

 

کاربرد گریتینگ پلاستیکی

 

همه ی گریتینگ ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند و گریتینگ پلاستیکی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. این گیریتینگ به عنوان یکی از محصولات پرطرفدار گریتینگ در بخش های مختلف صنایع مورد استفاده قرار میگیرد. از این نوع گریتینگ به دلیل داشتن ظاهری زیبا و البته تحمل بار در موارد مختلفی که نیاز به زیبایی و مقاومت می باشد استفاده می شود.

نکته قابل توجه این است که مقاومت این گریتینگ ها در بعضی از مواقع با گریتینگ های فلزی مقایسه می شود. اگر بخواهیم ویژگی های منحصر به فرد این نوع از گریتینگ را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که مقاومت بسیار بالا در مقابل محیط های اسیدی، مقاوم بودن در برابر آتش سوزی و حرارت بالا، نارسا بودن در برابر جریان برق هزینه کم نصب از ویژگی های بارز این محصول می باشد. همین ویژگی ها باعث شده است در خیلی از موارد این گریتینگ ها کاربرد داشته باشند.

 

گریتینگ پلاستیکی چه مزایایی دارند؟

استفاده از این نوع گریتینگ می تواند برای مصرف کنندگان مزایای زیادی داشته باشد از مهمترین مزایای این محصول می‌توان به:

 

تنوع بسیار بالا در شکل ظاهری، عایق بودن در برابر جریان حرارت، برشکاری و سوراخ کاری بسیار آسان، قابلیت ارتجاعی بالا، قابلیت جابجایی آسان مقاومت بالا و البته قیمت کمتر گریتینگ پلاستیکی نسبت به گریتینگ های فلزی اشاره کرد.

 

انواع گریتینگ پلاستیکی

 

به شکل کلی و عمومی باید بگوییم که گریتینگ های پلاستیکی شامل چهار دسته گریتینگ upvc، گریتینگ پلی آمید، گریتینگ پلی آمید کامپوزیت و گریتینگPPیا همان پلی پروپلین می شوند، هر یک از این گریتینگ ها دارای معایب و مزایای مختص به خودشان می باشند. به شکل کلی گریتینگ پلاستیکی برای فضاهای که امکان خورندگی آنها بالا است بسیار مناسب می باشند.

معمولاً از گریتینگ های upvc در فضاهای لوکس دور استخر ها و یا سرویس های بهداشتی استفاده می شود، دلیل این امر داشتن طرح ها و رنگ های متنوع این نوع از گریتینگ های پلاستیکی می باشد. موارد استفاده از گریتینگ های پلی آمید و پلی آمید کامپوزیتی در آشپزخانه های صنعتی پارکینگ، ساختمان ها و سایر فضاهایی که به گریتینگ های مقاوم و محکم نیاز دارند می باشد.. از گریتینگ های پلی پروپیلن نیز برای محوطه ها و استخرها استفاده می‌شود. معمولاً پلی پروپیلن در رنگ های آبی، مشکی و سفید وارد بازار می‌شوند. این نوع از گریتینگ های پلاستیکی وزن کمتری نسبت گریتینگ های پلی آمید دارند.

 

سخن آخر

 

ما در این مقاله سعی کردیم که به بررسی گریتینگ های پلاستیکی ،مزایا و البته ویژگی‌های آن بپردازیم.امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات کافی در این مورد دراختیارتان قرار داده باشیم تا شما بتوانید با استفاده از این اطلاعات و مقایسه این محصول با سایر گریتینگ ها انتخاب مناسبی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *